BEDRIJFSFOTOGRAAF | Werkwijze

 

BEDRIJFSFOTOGRAAF MAAKT DE BELEVING, DIT IS DE NIEUWE TREND

In de komende 10 jaar gaat er meer veranderen dan de afgelopen 20/30 jaar. Consumenten willen hun producten op elk moment van de dag via elk kanaal kunnen kopen. Als ondernemer is het belangrijk om hier op in te spelen. Daarnaast zijn klanten door sociaal media, fora en reviewsites beter geïnformeerd dan voorheen. Bijna iedere shopping trip start online.

De online verkopen zullen met 30 % toenemen. Dit gebeurt op de smartphones en tablets. De consument weet precies wat hij wil en wat het aanbod is. Beleving is hierbij erg belangrijk, bedrijfsfotografie is een manier om dit doel te bereiken. De sfeer bepaalt of de klant uiteindelijk op de website blijft en het produkt uiteindelijk koopt.

Maak als ondernemer daarom gebruik van zowel ‘oude’ als ‘nieuwe’ vormen van media. o.a. Pinterest, Facebook, Twitter. Ook verandering van openingstijden kan uitkomst bieden. Dit betekent dat je open moet zijn wanneer het de consument uitkomt. Niet 24 uur per dag, maar op de tijden die aansluiten bij de behoeften van jouw doelgroep.

 

ONLINE | OFFLINE EXPERIENCE

Het is niet zomaar een foto. 

Het is jouw bedrijf – het gezicht van jouw onderneming.

Het is de manier waarop je jouw product promoot en laat beleven.

Het is wat de klant ziet en wat hij koopt.

Iedere ondernemer weet dat hun artikelen beter verkopen in een echte sfeer setting of op echte personen bij verkoop van textiel, bedrijfsfotografie speelt hierbij een belangrijke rol. De koper wil zien hoe het producten in een echte woonomgeving uit ziet en krijgt dan al een idee hoe het er in de eigen omgeving zal staan. De klant koopt het product sneller omdat de beleving groter is. Kleding verkoopt online beter wanneer het gefotografeerd wordt op een echt model. Ook hier zijn sfeer en detailfoto’s van belang. Een goede webshopfoto inspireert een klant tot kopen.

De juiste fotostyling en fotografie zorgt voor een professionele uitstraling en een (verrijking) van het product. Onderzoek wijst uit dat klanten je site beter onthouden en er naar terugkeren. Dat de verkoop bevordert.

Ik help je bij het vastleggen van de sfeer en beleving, van je bedrijf of je producten. Voor meer uitleg over bedrijsfotografie kun je contact met me opnemen.

 

HOE!

Heb je een website en wil je meer bezoekers en uiteindelijk kopers?

De meeste ondernemers beseffen niet dat hun huidige manier van presentatie de consument niet inspireert tot aankopen. Nieuwe sfeerfoto’s | E-catalogus kan de oplossing zijn om de verkopen online te verhogen. De klanten krijgen op deze manier meer beleving en sfeer. Een overzichtelijke webshop | E- catalogus voor jouw bedrijf bouwt een brandimage op en klanten zullen je producten delen via de sociale media. Hierdoor krijg je gratis publiciteit die terecht komt bij de klant die interesse heeft in jouw product.

Ik maak de foto’s voor je die vervolgens kunnen worden gebruikt voor de website, E-catalogus en sociaal media. Deze foto’s deel ik op mijn eigen Facebook, Pinterest, Instagram.

Terug naar boven